Mehmet Kaplan: ”Varenda en av Sveriges 290 kommuner ska få egen moské!”

Den moské som ska ersätta globen - om Mehmet Kaplan får bestämma

Den moské som ska ersätta Globen – om Mehmet Kaplan får bestämma

Många islamfientliga människor klagade när Stefan Löfvén utsåg en islamist till bostads- och stadsutvecklingsminister, men få hade kunnat ana just vilka långtgående planer denne Mehmet Kaplan hade förrän kurden Nalin Pekgul lade korten på bordet och redogjorde för hur illa det var. I Hänt i Sverige läser du naturligtvis allt om denna skandal.

Det var knappt vi trodde det var sant när Nalik Pekgul igår berättade att Mehmet Kaplan vill bygga moskéer i varenda kommun i Sverige. Vanligtvis förväntas en bostadsminister handha sådant som det boende människor lever i – men något som nu uppdagats är att han inte tänkt göra annat än bygga moskéer. För att citera vad Kaplan ska ha sagt på ett internt islamistmöte:

”Varenda sekund av mitt ministerstyre kommer jag ägna mig åt att bygga moskéer. När jag är färdig kommer det inte finnas en enda kommun i Sverige utan egen moské. Större städer som Stockholm och Malmö kommer få ett tiotal vardera!”

Enligt våra källor ska Nalin Pekgul vara rätt avundsjuk efter att ha blivit förbisedd vid tillsättandet av ministerposter i den nya regeringen. Än värre för henne är det att Kaplan är turk – kurdernas dödsfiender. Nalin Pekgul är för övrigt syster till ökände Kurdo ”Bakskit” Baksi, kommunisten som under hela sin tid här i Sverige gjort allt han kunnat för att kuva svenskarna under hans eget folk. Så medan Kaplans planer varit kända inom vida politikerkretsar så tycks det vara utav ren avundsjuka som Pekgul går ut med denna information. Hon har dock varit rätt detaljerad med att dokumentera just vad för planer Kaplan har. Som han skrivit i det anteckningsblock Nalin stulit ur hans kontor:

”Först ska det bli en ståtlig moské i Östantull i Norrköping. Den ska vara minst 20 meter hög och rymma 500 människor.

Sedan ska det bli en moské i Skara. Var ska den ligga? I Kaplan, förstås! Så fint att de redan har en stadsdel med mitt namn!

Jag kommer själv leda bygget av moskén i stadsdelen Sätra i Gävle. Den kommer bli så gosig!

Jag kommer kräva att regeringen avsätter trettio miljarder till moskébyggen under min tid som bostadsminister, så vi kan täcka Sveriges alla 290 kommuner!

Kronan på verket ska bli att Globen rivs och ersätts med Nordeuropas mest magnifika moské! Jag lät en arkitekt rita hur den ska se ut, se vad mycket finare stadsbilden blir med den istället för den där dumma idrottsparken!”

Som kan ses, så har Mehmet Kaplan mycket långtgående planer för vårt land. Enligt honom ska man ha rätt att ha en moské på högst en mils avstånd, var än man bor i Sverige, varför detta massiva bygge behövs. Frågan vi svenskar ställer oss dock är varför denna främmande religion tillåts ta så mycket plats här i vårt land. Som om det inte var nog att vi hade judarna och deras synagogor – nu ska det också bli en massa muslimska moskéer!

Så där har ni det på svart och vitt – islamiseringen är ett faktum. Det enda positiva man kan se i det hela är att dessa muslimer nog kommer anstränga sig mer för att bekämpa judeväldet än vi naiva svenskar har gjort. För vi har helt sonika låtit dem ta över vårt land utan egentliga protester.

Se även dessa sajter om det aktuella ärendet: SVT, Avpixlat, Dagens Industri, SR, Expressen, Fria Tider, Expressen 2

50 thoughts on “Mehmet Kaplan: ”Varenda en av Sveriges 290 kommuner ska få egen moské!”

    • Du kan inte vara så dum att du inte ser vad som händer i världen, det är ju till och med muslimer som flytt islamistiska stater som undrar vad västvärlden i allmänhet och Sverige i synnerhet håller på med. Ju fler muslimer vi får hit, ju fler radikala får vi hit. Även om dom inte är radikala till att börja med så kommer många att bli det, och det är det faktiska antalet radikala som är farligt, inte % av befolkning. I slutändan måste vi ändå fråga oss om vi är villiga att försätta oss i en sits där vi måste förhandla om vår egen överlevnad. Du får gärna förklara hur du inte ser ett problem med vad som händer i världen med Islams frammarch.

    • Här är en hälsning från de norska muslimerna. – finns ingen radikal muslim, stening mm är ok enligt Koranen och sharia vill många ha. Denna video nedan är under ett Muslimskt ”fredsmöte” i Norge. Lyssna! Dessa människor är älskade men en av alla babyloniska gudar, månguden Allah lurar dem ofta in i döden( självmordsbomb) vilket hyllas hos många anhängare. många ute i världen ser inte detta då de inte får läsa Koranen och alla de andra böckerna. Genom svärdet/ våld lyckades Muhammed tvinga människor att tro. Och den som inte tror på Muhammed ska avrättas enligt Koranen. Abraham/Sara fick Isak : judarna och Abraham/Hagar fick ismael: araber
      Vad sa Jesus? Älska dina fiender,välsigna dem som förföljer etc

  1. Självklart ska vi avsätta så många miljarder Det behövs inte några pengar till sjukvård. Äldreomsorg .Våra ungdomars framtid och arbetstillfällen Suck. ……..

  2. Det Nalin säger är alldeles sant om Mehmet Kaplan , han har dubbel agenda hans tal i olika sammanhang är motsägelse fulla.
    Hur ska kunna rösta på sossarna nästa gång som jag har röstat på de hela tiden.

  3. i min kommun behövs ingen moské…..och kommer inte heller att behövas på många år….nu skall visserligen kommunen drivas i sossarnas regi, men får verkligen hoppas att de inte blir så galna att de skall bygga moskéer….

  4. FY FAAN äckliga Kaplan..Har skrivit till han flera gånger och inga svar från idioten.Vill att han ska avgå omedelbart.Kommen INTE att bli någon Moske där jag bor i alla fall inte så länge jag är i livet,Kommer bli ett kall att stoppa det hela.Ska börja trycka upp T.Shirts med texten Ursäkta att jag är vit.HA HA vad tror ni det kan rankas som ?någon rasistisk gliring lol.

    • Även om det är på skämt så är det ett första steg mot att visa underkastelse, det ända som hjälper , om man inte vill ta till våld, är att fixa det här problemet med röstlapparna. Annars så kan man ta till våld som sagt och ta smällen. Alternativet är att vår avkomma tar smällen om 50-100 år, take a pick.

  5. Ja, ja bygg gärna moskéer inom EU och Sveriges alla kommuner dem dag de muslimska ledarna undertecknar att de stöttar lika villkor och rättigheter för kvinnor och män, slopar kvinnohyllan och sitter kvinna, man, kvinna man samt skippar Halal- slakt. Kan inte ovanstående garanteras så att kvinnans roll stärks och likställs mannen vill jag personligen inte se en enda moské vare sig i Sverige eller inom EU! jag anser att för varje moské bör även en kyrka i deras länder upprättas och få växa!!! Lika skall vara lika!!!

    • När jag röstar för ett parti som säger sig värna om sitt folk och Sverige, förväntar jag mig inte att strax efter valet få läsa att plötsligt skall det byggas 290 moskéer ut över de som redan finns i Sverige, att storstäderna skall ha 20 eller fler moskéer. Sverige är från grunden och inte ens nu islamistiskt land så det räcker med moskéerna som finns, fast jag ser gärna att även de försvinner Är det verkligen någon som på allvar anser att behovet finns för Svenska infödda att ytterligare moskéer byggs, framför att miljarderna används för Sveriges folks, välfärd, utbildning, sjukvård, bostads bygge, kultur och avskaffa den fattigdom som råder lite i det fördolda. Är det någon som kan föreställa sig att svenskarna eller någon land överhuvudtaget fått tillstånd att bygga, kyrkor, synagogor, Ortodoxa kyrkor mm i ett muslimskt land???? Dessutom tror jag inte denne Kaplan har fått mandat och lär aldrig få det, för att besluta över huvudet på svenska folkets och han har definitivt inte min röst till detta vansinnigt dyra projekt…….avgå Kaplan och kom inte igen, detta är ett krav från en om röstat på Socialdemokraterna inte att en islamist tar för givet att nu är det fritt fram…………aldrig

      • Jag vill inte heller att det ska byggas varken moskeer el kyrkor el något som har med religion att göra. Pengar ska gå till det som du nämner. Måste bara tillägga att det faktiskt finns och byggs kyrkor och synagogor i muslimska länder också. allting beror på ekonomin osv. Ibland är det ju diktaturer som likagärna hade kunnat vara kristna diktaturer.

        För ovrigt måste jag säga att jag inte har någon aning om vad detta är för en blogg jag hamnat på. Men det verkar finnas väldigt hetsiga och rasistiska åsikter och fördomar här…hoppas verkligen det inte är så.

    • Wow. Äntligen en klok människa. Sanningen är dessutom att de förstör kyrkor i sina länder. Men här i Sverige så tycker de minsann att de ska få bygga moskéer.

      Birgitte Gabriel har länkat till en uträkning som visar att 650 miljoner muslimer av 1 miljard är extremister. En väldigt låg siffra. Trodde de var fler.

  6. Det är tragikst hur lättmanipulerade & blinda folk blir av all kass media & dess smutskastning. Snälla, när ska ni lära er?

  7. Ping: Mehmet Kaplan uppför moské i Umeå – vi rapporterar direkt från bygget | Hänt i Sverige

  8. Haha största skämtet bygga om globen till en moské, då kan vi ju bygga om mecka till en kyrka och steka lite bacon där inne o bjuda muslorna på ngt annorlunda. Visst alla e människor men det hade aldrig byggts en kyrka i deras mulki tulki länder. Brukade ta en islamisms sjal och torka mig i arslet i plugget, ibland undrar jag vad föräldrarna lär dom. Eran religion är äldre än både judendomen och kristendomen så vilka är ni egentligen. Mohammed never arrived.

  9. Utan tvekan att utan bevis för sådan förtal från kurder i sverige som mer än motarbetar andra folkslag för sina fördelar tycker jag är ett skam att några folkslag både svenskar halvkurder osv blir lysnade på lögner som är besarade på bekämpa olika folkslags framgångsrika sitsar. Så som jag vet att folks religion har inget m politiken att göra vi lever i sverige m alla nationella människor vilket vi bör acceptera blandning av män kvinnor o barn har gjort sverige till en bättre sverige. Rasismen o hets mot folkgrupp och lägningar behöver bekämpas så vad är viktigast i dagens samhälle moske kyrka synagoga ortodoxa lokaler livetsords lokaler vad .

    • Såna som du är anledningen till att Sverige islamiseras. Vår kultur läggs åt sidan till förmån för islam.

      De senaste 20 åren har islam tagit över o kräver mer o mer. Finnar o serber på 60 talet krävde inte en anpassning till deras religion o kultur. Inte syrianer eller chilenare heller på 70 o 80 talet. Men muslimer ska ha allt. Utan personligt påhopp mot dig för vi behöver respektera varandra på forumen så kan jag säga att såna klyschiga kommentarer som du ger ifrån dig är bevis på att du (o 75% av Svenssons) inte har en åsikt o bara släpper in islam i våra vardagsrum o bland våra söner o döttrar i dagis o skola o arbetsliv o regering. Skäms på er ni veka fega människor. Det är min åsikt i Sverige 2014. Åsiktsfrihet råder.

    • Problemet med er rasister är att

      1. Ni säger nej till kristendom samtidigt som ni säger nej islam. Nej, säg nej till islam så får ni fler anhängare. Annars kommer ni inte kunna påverka eftersom såna som jag; kristen invandrare med universitetsutbildning som avskyr islam, kriminalitet och homosexualitet.

      2. Ni säger att religion förstör. Det är islam som förstör.

      3. Många av er kan inte ens stava och har lite väl dumma kommentarer. Kolla på mig; jag har ”rasistisk” syn och medger det till er men i min vardag försöker jag utbilda era Svenssonbröder ute i arbetslivet om att islam är farligt. Medan ni puckon här drar både islam o kristendom över samma kam. När ett muslimpucko läser i forumet blir han glad för den ser ju att ni drar ner kristendomen i samma lera. Varför tror ni att Åkesson lyckas så bra? Därför att han är ni men i slipad form.

  10. När bygget påbörjas så ska man sätta ett blodigt grishuvud på e påle mitt i bygget då får dom inte ha den där

  11. Ping: Jesus Kristus är Herre | Goda Nyheter

  12. Med dagens massinvandring, anhöriginvandring, barnalstrande muslimskor så är de i majoritet redan år 2048! Men ”ingen islamisering pågår i Europa”,nej då,inte alls!😉
    En islamist som Mehmet Kaplan skall inte sitta i varken riksdag eller regering. Inte heller hans frände Abdirsak Waberi (M) all den stund de följer sharia. Sharia och demokrati är inte förenligt med varandra! Mehmet Kaplan och hans islamistiska gelikar behöver inte göra annat än att fortsätta verka för just ”massinvandring, anhöriginvandring, barnalstrande muslimskor” för att förvänta sej att Regering eller Alliansen skulle vakna upp eller att dess väljare skulle nyktra till ur den indoktrineringen de är födda ut till och uppvuxna i är som att be någon ta ned månen – det kommer inte ske.

  13. Tur vi har lagen om religionsfrihet som säger att alla får utöva sin trosuppfattning,men detta gäller bara så länge man inte inverkar negativt på någon annan med annan trosuppfattning alternativt på någon som är i avsaknad av en trosuppfattning.Samma lag påtalar att alla har rätten att avstå från negativ religionspåverkan!

    Jag nyttjar härmed min lagliga rätt till åsikts- och yttrandefrihet:
    För mej så har ”religionen” islam med dess tillhörande sharialagar som rättesnöre en negativ inverkan på mej, min hälsa, mitt människovärde som kvinna inte minst.
    För mej är Islam med sitt sharia inte en religion utan en våldsideologi.

    Trots att vi har lagen om religionsfrihet och att det där står att den gäller alla så känner jag mej åsidosatt då jag de facto tvingas att bekosta ”religionen” islam på olika sätt fast än jag inte tillhör den religiösa gruppen muslimer. ( ja, muslimer är INTE en etnisk grupp utan en religiös grupp så floskler som ”du är rasist” håller alltså inte i praktiken).

    Visste ni att vi via skattsedeln ( skolmat, äldreomsorgsmat, sjukhusmat…) bekostar de shariastyrda halalcertifieringsföretagen vars avgifter går rakt in i en shariakommitée?
    ( Källa: Islamguiden – ”om oss”)
    Samma sak gäller våra nettopengar om vi handlar halalcertifierade produkter i livsmedelsbutiken, snabbmatskedjan,restaurangen…osv) Oftast ovetandes då halalstämpel knappt syns på varorna.
    Halalcertifierade produkter är inte bara köttet utan alla de produkter som innehåller gelatin från halalslaktade djur. ( bakverk, glass, choklad, godis osv… )
    Dessa avgifter finns oavsett i vilket land som djuret slaktas i så ja, så även o Sverige.

    Kosherslakt har samma certifieringssystem! Dock är just kosherslakt förbjudet att utföra i Sverige dock inte att importera detsamma.

    Vi bekostar alltså en ”religion” vi inte tillhör än mindre vill bekosta.
    En sund fråga är att fråga sej till VAD används våra pengar inom det shariastyrda halalcertifieringsföretagen/ Shariakommitéen?

    Vi snackar miljardindustri!

    Frågan är då behöver Mehmet verkligen vara pådrivande i moskebyggen?
    Sköter inte det sig själv då de kommer i majoritet i Sverige ( år 2048) och redan samlat in våra skatte- och nettopengar för bl.a det ändamålet ?

  14. Nu är vi påväg… När ska vi vakna? De nästlar sig in i regeringen, det är så de tar över och vill styra! Fattar ni inte det? Naiva dumma jävla svenskar, jag avskyr hur det håller på att bli!! Lägg pengarna på viktigare saker! Våra skattepengar ska inte lekas med!

  15. Vakna upp nu! Om inte vi ; Sveriges invånare börjar göra något kommer sverige inom kort bli ett islamisk styre !! Det räcker med att deras imamer och storheter säger de rakt ut.men ingen reagerar . Så ställ era krav för det är vårt land ! Jag vill inte ha de som i Aladins filmer med ett sånt styre där folk lever i förtryck !! Börja göra något istället för att vara tysta !!

  16. kan han ju bara inbilla sej, i Linköping blir det ingen för börjar dom bygga så kommer den aldrig bli färdig,,jag kastar första handgranaten

  17. Denna artikel är så orelevant som möjligt och är densamma som orealistisk! Jag jar fått äran att lära känna Kaplan på nära håll och det är absolut inte denna propoganda han tänker! Det hans planer är kan jag säga rätt ut! Det har inget med islamism o göra! Det hab öägger vikt på är religionsfriheten vi har här i Sverige. Hans planer är följande : Det religioner som vill ha ett ”heligt tempel” där de vill göra sin ”bön” ska få ett ”heligt tempel” att utprägla sin tro på ! Inte så att han tänker riva globen eller stadion för att göra en gigantisk moské/synagoger som finns i det länder som man dyrkar den religionen! Snälla tänk med lite vett i hjärnan och titta objektovt på saker densamma. Tro mig, det kommer att gynna er i framtiden.

  18. ALLT som står på ALLA sidor på internet är sanning, det finns ingen anledning att ifrågasätta någonting. Folk generellt är jätteintelligenta och fejksater och högerorienterad propaganda förekommer inte. Snö är gjort av sand och kärnvapen är tecken av kärlek.

  19. Kommer det en moské i kommunerna runt omkring så byter jag yrke till sprängare.

    Sverige är för svenskar, åk o bygg era strutar i ert land.

  20. För en, 18 år sedan upptäckte JAG att det fanns MUSLIMER I HELSINGBORG??!
    Som troende och tjänande kristen, tyckte jag inte om att mina samhälleliga medborgare, LURATS TILL ISLAM!!! …så jag valde att söka upp dem!

    Det visade sig DÅ! …finnas FYRA (4) MOSKÉER I STA’N!!! …och en internationell KORANSKOLA FÖR FLERA HUNDRA ELEVER!!!

    …Å DETTA VAR FÖR 20 ÅR SEDAN!!! – HALLÅ!

    https://www.facebook.com/groups/TOTALFORBJUD.ISLAM/ …och förklara för dem att de är LURADE!!!

Kommentera

