Mikael Skillt leder Azovbataljonen i blodiga anfall mot Ukrainas judar

Mikael Skillt med sitt krypskyttegevär

Mikael Skillt med sitt krypskyttegevär

Judarna i den ukrainska staden Odessa har levt mycket otryggt i dag, för den svenske krypskytten Mikael Skillt har legat i bakhåll utanför deras synagoga och plockat dem en och en när de kommit ut ur byggnaden. Sedan har hans medkämpar mejat ned alla som kommit undan skotten med diverse närstridsvapen. Vi har haft telefonintervju med Skillt under dagen, och han har gjort klart för att han inte kommer sluta ”förrän han likviderat varenda jude i hela Odessa”.

Ni kanske minns att Mikael Skillt i början av mars månad brände ner den stora synagogan i Kiev. Detta gjorde honom naturligtvis till en avskydd man i judiska kretsar – men trots all antipati hans dåd väckte har det ända sedan dess känts som att något saknats för honom. För någon dag sedan kom han på just vad, som han förklarade i telefon till oss:

– När jag brände ner synagogan var det helt enkelt något som fattades. Det dröjde länge innan jag kunde reda ut den känslan, men alldeles nyligen insåg jag att judarna kom för lindrigt undan. Inte en enda av dem dog, trots att jag brände ner hela byggnaden! Det har jag svurit att ändra på, och det är därför jag i dag, tillsammans med de andra killarna i Azovbataljonen, belägrat judarnas synagoga.

– Vi ser att du skapat rubriker i den ryska tidningen Izvestia i dag, en artikel som sprids rätt flitigt på sociala medier. De hävdar att du personligen skjutit ihjäl fyra judar. Stämmer det?

– Bara fyra judar? Själv har jag räknat minst sju! Och då lät jag min kompis Roman få äran för en som bara tycktes ha blivit skadeskjuten, som han sedan högg ner.

– Så enligt egen utsago har du skjutit ihjäl sju judar? Hur känns det?

– Tjaa, det känns som att jag börjat stilla min antisemitiska hunger. Tänka sig att jag har gått hela sommaren utan att döda en enda jude. Jag trodde inledningsvis det räckte att jag brände ner deras synagoga. Men nu när jag känt på denna blodsmak förstår jag inte hur jag kunnat leva utan den. Det finns ingenting som går upp mot att skjuta ihjäl en livs levande jude!

– Lite komiskt att se dessa vanligtvis aggressiva judar inte kunna göra annat än gnälla över det du håller på med. Annars är de ju så pigga på att översvämma vårt samhälle med kurder, somalier och annat patrask, och då bryr de sig inte alls om våra klagomål.

– Japp. Vi finner ofta anledning att klaga över det judarna håller på med. Jag gör dock något mer än att bara klaga – jag gör aktivt slut på dessa förbannade råttor! Jag är en äkta judemördare, så sant som det är sagt!

– Det ifrågasätter vi inte. Så vad är planerna för resten av kvällen?

– Vi i bataljonen har synagogan omringad eftersom vi tror det är ett 15-tal judar kvar där inne. Vi väntar på att de lämnar byggnaden så att vi kan skjuta ihjäl dem. Vi åker inte härifrån utan att ha gjort slut på dem alla!

– Det låter flitigt. Men varför går ni inte bara in i synagogan och tar kål på dem?

– Gå in i en synagoga… Vad säger du?! Jag vill inte ta mig in på ett sånt ställe och orena mig. Om jag inte rider en gris, förstås.

– Du skulle ju också kunna slänga in några handgranater.

– Det fungerar också. Men nackdelen med det är att jag inte ser dem när de dör. Det skulle vara så mycket mindre njutning i det!

– Vi ser att du står inför ett dilemma. Nåväl, vi får önska dig och er i bataljonen lycka till med era fortsatta planer. Ha en trevlig kväll!

– Detsamma!

8 thoughts on “Mikael Skillt leder Azovbataljonen i blodiga anfall mot Ukrainas judar

  1. Jaså, han har gått ifrån att nöjesavliva ryska kvinnor och barn med granateld, till att mörda de överordnade som gett honom tillfället att ge utlopp för sin nationalistiska ideologi. Ja varför inte: ryssar, judar, svenskar, det gör inte nationalisten någon skillnad – bara Skillt kan avliva civilbefolkning som Skillt kan.

  2. Ni ljuger så mycket så att det bara sjunger om det! Det har aldrig hänt en massaker vid en synagoga i Ukraina. Azov bataljonen är fredliga och humana.

  3. WTF?? Azov dödar inte judar. Ni ljuger vara för att få azov sämre rykten. Ni supportrar ju ryss jävlarna.

    Jag är supporter till Azov battaljonan och inget som ninsäger är sant.
    Putin vill ha ukraina för att ukraina har varit en del av ryssland.
    Och Mikael skulle aldrig leda ett massmord. Och Mikael är inte ledare överhuvudtaget.

  4. Ni har nog inte ens intervjuat honom. Jag såg en riktig intervju med honom. Han snackade inte om detta.

Kommentera

