Maria Sveland: ”Jag orkar inte längre vara feminist!”

Den vulgära feministen Maria Sveland erkänner här att feminismen har sina avigsidor

Den vulgära feministen Maria Sveland erkänner här att feminismen har sina avigsidor

Efter Feministiskt initiativs valnederlag för snart två veckor sedan har Maria Sveland börjat överväga att helt bryta med feminismen, då hon upplever den vara alldeles för jobbig. Hon anser inte att den hjälpt henne nå hennes mål.

Det var nära ögat Gudrun Schyman och hennes gelikar kom in i Riksdagen. Visserligen har häxan suttit som ledamot även tidigare, men då som relativt ensam extremfeminist. Hade hon kommit in med sitt nya parti denna gången hade hon försäkrat en plats åt drygt 20 andra ultrafeminister också, vilket skulle ha medfört att Riksdagens dårskap nått en ny nivå. Lyckligtvis blev det aldrig så, och en som dyrt sörjer detta är Maria ”Bitterfittan” Sveland, som i dag i ett blogginlägg sträcker ut en hand efter sympati. För att citera:

”Vi feminister har det sannerligen inte lätt i dagens Sverige. Vi bespottas i nazistisk hatmedia som Fria Tider, Avpixlat, Hänt i Sverige och snarlika patriarkatets skapelser. Jag tvingas trösthångla varje gång jag återigen blivit smutskastad av dessa mansgrisar. Och ibland är det så illa att jag faktiskt tvingas göra det med en man! Fast då tar jag visserligen oftast betalt, så det är väl inte en så stor fara. Men jag ska inte behöva trösthångla! Jag är en kvinna med självrespekt, och förtjänar bättre än detta! Jag hade hoppats att vi kunde få ordning på detta genom att (F! )tog sin plats i Riksdagen, men tji fick jag. Nu kommer patriarkatet styra obehindrat i ytterligare fyra år! Jag har ingen aning om vad jag ska göra!”

En kommentar på bloggen som snabbt togs bort påpekade dock att alla riksdagspartierna redan är uttalade feminister, varför det så kallade ”patriarkatet” inte kommer ha tillstymmelsen till någon makt. Detta var dock ett perspektiv som inte tolererades på hennes blogg, varför kommentaren raderades nästan omedelbart. Sveland beskrev också lite mer i detalj hur hon upplevde det hela:

”Jag måste erkänna att jag har börjat gå i självmordstankar! Jag vill inte längre bo i detta kvinnofientliga land! Vad ska en kvinna göra för att få någon respekt bland alla mansgrisar vi har här?? Trots allt mitt hångel kallar de mig ändå ‘hora’! Karlar är så orättvisa! Jag har till och med börjat skära mina handleder! Jag började göra det efter att riksdagsvalet gick som det gick! Usch för svenska män! Karlar ska fan inte ha någon rösträtt! Vi kvinnor borde ha rätt till all deras egendom också! Innan jag lämnar denna jord ska jag banne mig ha sett till att män förlorat rätten att både rösta i val och äga egendom!”

Som synes samma gamla feministiska galenskap från allas vår häxa Sveland. Om det går att bota henne från denna galenskap är svårt att säga. Vi på redaktionen skulle vara bra nyfikna på om man kan undvika att kvinnor blir på detta vis, den saken är dock klar. För hon är ju helt förlorad. Allt vi kan säga är att hennes liv borde tjänstgöra som ett avskräckande exempel – låt inte feminismen förstöra fler kvinnor!

2 thoughts on “Maria Sveland: ”Jag orkar inte längre vara feminist!”

Kommentera

