Erik Ullenhag: ”Valnederlaget är Hänt i Sveriges fel”

Erik Ullenhag på väg ut ur regeringen

Erik Ullenhag på väg ut ur regeringen

I ett bittert utspel kommenterade i dag vår nuvarande integrationsminister för första gången valnederlaget man genomled i söndags, ett han tillskriver Hänt i Sveriges nyhetsrapportering. Enligt Ullenhag har vi ”förvillat” de svenska väljarna genom vår alltför kritiska och personinriktade journalistik.

Det var nästan så att vi satte kaffet i halsen när vi såg Erik Ullenhag intervjuas av SVT. Han skyller nämligen Alliansens dåliga valresultat på undertecknades tidning! Enligt Ullenhag har vi på Hänt i Sverige inte gjort annat än häcklat honom under hans tid som integrationsminister, och helt sågat hans försök att integrera invandrarna. För att citera:

”Jag har gjort mitt bästa för att få somalie-svenskarna, kurd-svenskarna och alla andra sorters svenskar att känna sig välkomna i vårt nya Sverige. Men Jarl Sonesson, Johan Gunnesson och Anton Vestin på den där förbannade tidningen Hänt i Sverige har inte gjort annat än kritisera mig, och bara pekat på det som fungerat dåligt. Inte tar de upp att en av de somalier som kommit hit de senaste åren faktiskt har fått jobb som civilingenjör! Det skulle du aldrig få höra där, inte!”

Vi tvingas påpeka för Ullenhag att denna somalier – om nu hans påstående stämmer – bara är en av drygt hundra tusen somalier som bosatt sig i Sverige de senaste åren, som alla nästan uteslutande lever på bidrag och brottslighet i dag, varför exemplaret inte är ett dugg representativt. Så hans anekdot spelar egentligen ingen roll. Dessutom gnäller han över vår bevakning av hans person:

”Och så har de inte visat någon respekt alls för mitt privatliv! Så sent som för tre veckor sedan hade de en artikel med rubriken ”Hänt i Sverige avslöjar: Erik Ullenhag går på psykofarmaka!”, där de publicerar hemligstämplade uppgifter från sjukvården. Det är olagligt! Min eventuella medicinering har ni ingenting med att göra! För att inte tala om all annan smutskastning, som påståendet om att jag skulle vara förståndshandikappad och att jag därför aldrig klarade någon högre utbildning! Hur lågt får man sjunka i det här landet? Det handlar om personlig integritet, hörru ni! Jag hade det bra svårt som liten när jag inte förstod lika bra som de andra barnen! Ni borde visa lite respekt!”

Naturligtvis gnäller han också över hur vi skildrar zigenare:

”Zigenarna är efter judarna och somalierna världens mest missförstådda folkgrupp! De förtjänar inte att häcklas i ur och skur såsom Hänt i Sverige håller på! Få grupper har bidragit så mycket till det svenska samhället som just zigenarna! De har en mycket gedigen och sofistikerad kultur, som vi verkligen borde lära oss något av! Men vem lär sig något av dem när man från denna tidnings håll har framställt varenda en av dem som ficktjuvar? Så lömskt!”

Sedan för att avsluta skyllde han valnederlaget på oss:

”Jag säger då det. Alliansen hade vunnit valet om det inte hade varit för Hänt i Sverige! De har helt skoningslöst attackerat min person, och framfört rent främlingsfientliga tankar. De har praktiskt taget dukat upp Sverigedemokraternas framgångar åt dem! Hänt i Sverige är vår tids Der Stürmer, och jag kräver allmänt åtal för männen bakom tidningen! Det är ren och skär brottslighet de håller på med! Och jag kommer snart vara arbetslös på grund av denna tidning!”

Vi vet inte om någon brydde sig när han sa det där sista. Det vi däremot vet är att vi kommer fortsätta med vår kritiska nyhetsrapportering tills vi ligger döda i graven, och varken han eller någon annan politiker kan göra något åt saken! Stöd oberoende journalistik! Var Hänt i Sverige trogen!

10 thoughts on “Erik Ullenhag: ”Valnederlaget är Hänt i Sveriges fel”

  1. Självklart har herrarna mitt och många andras stöd… Gillar verkligen att ni ger er på dessa inavlade patrask till korrupta politiker som sålt ut vårt land!! Det enda jag möjligen skulle kunna anmärka på är att vänsterledaren, Sjöstedt kommit alltför lindrigt av ert annars benhårda sågande!!! Behöver herrarna en gammal frilansares hjälpande hand så tveka inte att höra av er…

    • Från det ena till det tredje… En av era ”motståndare”. Viktor Nygrens blogg har släckts ned, och inte ett ljud även på Flashback från den annars så frispråkige patienten… Har rättspsyk klippt linan månne!?🙂

      • Ojsan, det var oväntat. Annars har ju detta latinamerikanska gatubarn varit så högljutt. Kanske han insett att han bara gör sig själv till åtlöje? Men han måste väl vara alltför förståndshandikappad för att inse det? Vi blir bestämt tvungna att efterforska. Trevliga nyheter i alla fall!

  2. Jajamensan! Trevliga nyheter indeed!! Något har ju skett, då han knappast har förstånd till att sluta pajas-blogga självmant… Ska bli intressant att se vad ert gedigna grävande leder fram till… När svar kommer hoppas jag att det delges oss trogna läsare? P.S efter en heldag i bil har jag nu sett Borlänge-somalierna för sista gången!! Vart ligger förnuftet i att släppa in 8000 somalier i en stad på 45.000 invånare!?

Kommentera

