Oskyldig man hotas med HMF-åtal i Malmö efter att ha skickat brev till bostadsbolaget

Man vill inte ha högljudda somalier som grannar

Ingen vettig människa vill ha högljudda somalier som grannar

En mycket skärrad läsare i Malmö kontaktade oss igår och meddelade oss att han hotats med HMF-åtal efter att ha skickat brev till bostadsbolaget där han klagat över sina kurdiska och somaliska grannar. Denne närmare 70-årige man trodde naivt nog att man hade rätt att yttra sig fritt i Sverige, då landet påstår sig vara en demokrati – men det han istället fann var att han nu blev föremål för hiskeliga repressalier.

Vi har haft en viss kontakt med denne man sedan tidigare, en man som vi låter förbli anonym då han inte gett sitt medgivande till oss att berätta offentligt om detta. Sedan tidigare kände vi till att han tvingades genomlida olägenheten att ha somalier och kurder som grannar, något vi kände sympati med honom för. Dessa odjur stökar naturligtvis till det, varför han tyckte han gott kunde skicka brev till bostadsbolaget om hur han upplevde det hela. Han blev sedermera kallad till deras kontor, där han dock istället för att försöka berätta om det somaliska och kurdiska problemet dömdes ut som ”rasist” och hotades med åtal under lagen om hets mot folkgrupp. För att privat ha sagt vad han tycker om ha dessa mörka kreatur till grannar!

Vi lever då i ett förfärligt land, när man inte bara tvingas ha sådana kreatur som grannar, utan även hotas med rättsliga åtgärder om man protesterar. Detta är en laglydig man som aldrig skulle göra en fluga förnär. Ändå utsattes han för gemensam utskällning av fyra olika personer på bostadsbolaget för det han skrivit. Ärendet gällde främst en tvättmaskin som kurderna kör dygnet runt, vilken får hela byggnaden att skaka. Detta är naturligtvis inte något man ska behöva stå ut med, utan bostadsbolaget skulle omedelbart ha ställt sig på den civiliserade människans sida. Han ville bara ha lugn och ro i sitt hem. Det fick han dock inte – han hotades istället med en mängd repressalier. Detta är utdrag ur brevet han skrev till oss:


 

  1. Jag blev anklagad för att vara rasist.

  2. Anklagad för spridning av … vad det heter… hets mot folk…?

  3. Utskälld som om jag hade mördad minst dussin grannar.

  4. Hotat med polisanmälning.

  5. Allmänt förnedrat, utskrikt och hotat.

 Sedan många år lider jag av depression och sådan hot gör mig totalt försvarslös. Det knäcker mig helt och hållet.

Nu kommer jag att sitta hemma och vänta när polisen kommer att knacka på.

 Snälla, hjälp mig.

[några rader bortklippta]

 De fastighetsskötare som vill ha min död verkar vara förtjusta i sin maktposition. Så att be de om barmhärtighet är ingen fråga om. De vill se en rasist hängd på Hammarkulestorg och inget annat.

Jag känner mig allvarligt hotat. Om inte fysisk, så min psyke klarar inte en sådan påfrestning.

Jag är en gammal gubbe (snart sjuttio), har ingen att vända mig med bön om hjälp.

Hoppas du kommer på någon tröst.

Jag mår faktiskt enormt illa.

 


 

På redaktionen har vi ännu inte kommit på hur vi ska hjälpa denne man, men om någon vill komma med stöttande ord här så kan vi framför dem till honom. Så här ska det inte gå till i Sverige!

One thought on “Oskyldig man hotas med HMF-åtal i Malmö efter att ha skickat brev till bostadsbolaget

  1. Hej min bäste herre!!

    Inledningsvis vill jag säga att du inte alls ska känna dig illa till mods, då du INTE GJORT ETT ENDA DUGG FEL!! TVÄRTOM! Har du gjort vad varje civiliserad människa hade gjort! KLAGAT! på detta patrask, så sträck på dig och VAR STOLT! över att du faktiskt stått upp för dig själv, och försökt att utnyttja de rättigheter du rimligen skulle ha som svensk!!!

    Felet ligger ABSOLUT INTE! hos dig utan hos detta uppenbart avskyvärda, anti-svenska och förmodligen även korrumperade bostadsbolaget!! Dessutom vill jag att du skall veta att du ABSOLUT INTE ÄR ENSAM!!!

    För inte så länge sedan, berättade undertecknad för de goda herrarna på Hänt i Sverige om en nära vän här i negerkolonin Borlänge, som tragi-komiskt nog hade samma problem som dig! Tvättstugan i trappuppgången hade förvandlats till en enda stor sopstation av den enorma skock somalier som körde denna mer eller mindre dygnet runt!

    När min vän, äntligen lyckades få tag i en tvätt-tid, fick han inledningsvis städa efter föregående apors tvätt av nån kamelmatta, rengöra filter, med mera som de usla somalierna naturligtvis fullständigt struntat i…. Bägaren rann dock över för honom då han när han kom ner för att hämta sin tvätt fann all sin tvätt på golvet och vid maskinen stod två somalie-hannar och stuvade in deras egen tvätt!

    Han sopade till den egna negern (I raseri, och fullt motiverat, enligt mig åtminstone) varpå den andre lade benen och svansen på ryggen och försvann därifrån! Han har nu t.o.m fått ett rättegångsdatum för misshandel, och hets mot folkgrupp! Men misären slutar inte där! Resterande medlemmar i somalieskocken ifråga turas om med att urinera i rabatten utanför hans balkong, stenar kastas på hans balkongdörr vilken glaset har krossats på vid 3 eller 4 tillfällen…

    DET JAG VILL FRAMHÄVA HÄR MIN BÄSTE HERRE!

    Är att, även om ni valde olika tillvägagångssätt, så skall min vän liksom du vara STOLTA! över att ni stod upp för er själva! I ett läge där många andra likt strutsen kört ned huvudet i sanden och låtsats som att det regnat… Slå dig själv på bröstet! Och var stolt över dig själv min gode man!!

    Jag beundrar dig för ditt mod, och önskar dig en bostad där djuriska varelser som grannar EJ är tillåtna, och allt gott även i övrigt! DET ÄR DU VÄRD!!

    Din Vän/ A.H

Kommentera

