Henrik Arnstad försökte ragga upp kvinnlig genusteoretiker – fick nobben

Henrik Arnstad och obekant genusteoretiker

Henrik Arnstad och obekant genusteoretiker

”Historikern” Henrik Arnstad är oblyg som få när det gäller att ljuga sig till uppmärksamhet i massmedia. Han har bland annat försökt att få sin bok ”Älskade fascism” att bli standardverk när det gäller att förstå fascismen i Sverige, en bok vi replikerat på här, trots den undermåliga standard den håller. Under tisdagskvällen var han framme igen på samma oblyga sätt och försökte ragga upp en kvinnlig genusteoretiker, men fick se sig nobbad.

Vi har ännu inte fått fram namnet på genusteoretikern på bilden utan bara hört berättas om vad som försiggick igår kväll på en viss stockholmskrog vid namn Soldaten Svejk. Detta är tydligen Arnstads favorithak, ett han hänger på i hopp om att få ihop det med den rätta kvinnan – eller om det inte vill sig bättre, den rätta mannen. Medan han satt där ensam och åt sin vanliga varmrätt, finansierad med de statliga kulturbidrag han tiggt till sig, uppenbarade hon plötsligt sig där, hans drömmars kvinna. ”Åh, om hon bara kunde bli min, denna bedårande kvinna som nyss stigit in”, tänkte han för sig själv. ”Nu får du skärpa till dig för stunden, Henke. Om du sköter dina kort rätt nu så kan du kanske gå hem med henne! Vem vet, du kanske till och med kan få henne att gå med på att ha barn med dig!”

Innan hon hunnit bestämma sig för var hon skulle slå sig ner, gick Arnstad direkt fram till henne och försökte ragga på henne.

”Men tjenamoss!”, nästan skrek han åt henne.

”Hejsan”, svarade hon.

”Så du är ny här?”

”Det är jag minsann. Brukar mest bara haka på rena feministpubar annars.”

”Jag vill också hänga på såna, men de släpper inte in mig som man där. Så vad heter du?”

”Mitt namn är oviktigt. Men var det något speciellt eftersom du kom fram till mig såhär?”

”Tänkte att vi kanske skulle ta ett glas vin ihop, du och jag.”

”Kan väl gå för sig. Så du har ett bord här redan?”

”Det har jag.”

Nu ledde Arnstad genusteoretikern till bordet där han hade tillbringat en dryg timme innan hon dök upp. Raskt sträckte han upp fingret och kallade på kyparen, som var där några sekunder senare.

”Så vad vill herrn ha?” frågade kyparen.

”Ett glas vin”, svarade Arnstad.

”Och damen?”

”Samma som han.”

”Åh”, tänkte Arnstad för sig själv. ”Hon dricker vin precis som jag! Det här måste bara innebära att hon vill hoppa i säng med mig!”

Vid det här laget hade Arnstads pinsamma försök till raggande ådragit sig omgivningens uppmärksamhet, varför de lyssnade på hans repliker.

”Så jag antar du bor här på Södermalm?” frågade Arnstad.

”Det gör jag minsann”, svarade hon.

”Ensam i lägenhet”?

”Ja, har mig en liten etta här.”

”Själv har jag mig en tvåa och skulle inte ha något emot att låta en till person flytta in, någon av betydelse i mitt liv.”

”Vad har det med mig att göra?”

”Tja, om du är ensam och så. Då kanske du skulle vilja flytta ihop med någon?”

”Men du är ju man. Alla män är svin. Jag har forskat mycket om detta – jag är nämligen doktorand i genusteori.”

”Ja, män är riktiga as. Det vet jag från alla män som mobbat mig genom livet. Men jag är inte som de är! Jag är antifascist, feminist och även aspirerande genusteoretiker själv!”

Vid det här laget hade genusteoretikern druckit upp sitt vin och insåg att hon kunde komma på bättre sätt att tillbringa kvällen.

”Du, tack för vinet, men jag måste nog dra vidare nu.”

Arnstad började nu gråta där han satt inne på krogen, och alla män där smålog över hur pinsam han var. Trots allt han gjort för att ställa sig in hos Södermalmsvänstern så blev han ändå nobbad.

One thought on “Henrik Arnstad försökte ragga upp kvinnlig genusteoretiker – fick nobben

  1. Ping: Henrik Arnstad går ut med mansförälskelsen han har för Jonas Gardell | Hänt i Sverige

Kommentera

