Anders Breivik kommer ut som kulturmarxist

Anders Breivik - i dag kulturmarxist

Anders Breivik – i dag kulturmarxist

Det var endast lite över två månader sedan som Breivik rymde från fängelset och sedan sköt ihjäl ett stort antal vänsteranhängare på Medborgarplatsen i Stockholm. Men nu har han reformerat sig själv ideologiskt och kallar sig istället kulturmarxist.

Som bekant gillar massmedia att stämpla Breivik som ”högerextremist”. Man påstår falskt att han är nationalist, att han är emot all invandring från tredje världen och så, saker som inte alls stämmer. I själva verket har han varit en del av den nya sionisthögern som ser islam som sin fiende lika mycket som nationalism. Men nu har han alltså tagit ännu ett steg längre bort och kommit ut som ren kulturmarxist. Redan i sitt uppmärksammade manifest fördömde han islam för att religionen var ”homofobisk”, och han medgav även att han hade dansat under en bögparad, saker som gjorde det uppenbart för ett tränat öga att han inte alls var höger. Efter att Varg Vikernes greps igår har dock Breivik känt behovet att offentliggöra sin nya ideologi, varför han kallade till presskonferens på fängelset.

Breivik under presskonferensen

Breivik under presskonferensen

Det första han gjorde var att distansera sig från Varg Vikernes och nordisk nationalism. För att citera:

”Varg Vikernes är en skogstokig nazist och judehatare som dessutom hade mage att kritisera mig när jag uppmärksammade missförhållandena jag tvingas genomlida på min anstalt! Jag skäms över att jag föddes i samma land som han, och än mer att jag tillhör samma folk! Människor där ute, Vikernes är själva arketypen för europeiska nationalister! Mördande avskum! Skönt att polisen tog honom innan han hann göra det han tänkte göra!”

Sedan följde diverse andra frågor.

”Jag avskyr allt som har med högern att göra i dagens Europa! Särskilt avskyr jag kristendomen, som så länge förtryckt alla stackars homomänniskor! Jag har upptäckt att jag själv är en också! Ni högerfolk missar verkligen något när ni avstår homosex! Ni kan inte ana hur mycket bra sådan jag har här på fängelset! Nej, fy för heteronormen och konservativa värderingar!”

Till sist tog han upp massinvandringen.

”Människor där ute har alltid undrat varför jag sköt ihjäl norrmän istället för invandrare. Nu ska jag tala om det för er – det är för att jag inte har någonting alls emot invandrare, utan enbart trångsynta norrmän! Jag välkomnar invandring till Europa, till Norge och även till Sverige! Jag önskar denna invandring var tio gånger så stor! Det enda jag vill är att muslimerna lämnar homofobin hemma när de kommer till vårt land. Annars får hur många araber, afrikaner och latinamerikaner som helst komma hit!”

Efter den långa presskonferensen var slut tog vi på Hänt i Sverige tillfället i akt med att få en privat intervju.

– Du Breivik, det där var då en uppseendeväckande presskonferens.

– Ja! Förhoppningsvis har jag lyckats få en del trångsynta högermänniskor att öppna ögonen nu.

– Vad har du att säga till de som tidigare har stämplat dig som höger?

– Att de haft fel hela tiden! Har de inte sett hur liberala värderingar jag alltid haft? Hur kunde de tro att en högeranhängare dansar på bögparad såsom jag gjorde?

– Det gjorde du, ja. Homosexuella har det minsann förmånligt i dagens Norden, men detta kan ändras i och med att allt fler muslimer bosätter sig här, och de är ju ytterst negativt inställda till din sort.

– Det är de minsann! Därför ska jag besöka Stockholm Pride om två veckor, jag har redan ordnat med permissionen! Går allt vägen kommer jag även tala där om det muslimska hotet!

– Du har det då bekvämt här på fängelset som kan ordna permission för allt du vill besöka!

– Tyst med dig, din homofob!

2 thoughts on “Anders Breivik kommer ut som kulturmarxist

  1. Ping: Skelettkvinnan Helena Ludvigsson blir Aftonbladets officiella Pride-krönikör | Hänt i Sverige

  2. Ping: Ny bok avslöjar: Feminismen bakgrunden till Breiviks vansinnesdåd! | Hänt i Sverige

Kommentera

