Vanliga speglar förbjuds i Sverige från år 2015 – ska ersättas med genusspeglar

Genusspegel, genusspegel, på väggen där... Säg mig vem som könslösast i världen är.

Genusspegel, genusspegel, på väggen där… Säg mig vem som könslösast i världen är.

Genusvetare har länge gått och grämt sig över faktumet att när en man tittar sig i spegeln så ser han en man, medan när en kvinna gör det så ser hon en kvinna. Det leder till ett ohälsosamt förstärkande av stereotypa könsroller, menar genusvetare Arne Tramfors. Därför lägger Socialstyrelsen nu en miljard kronor på att finansiera framtagandet av en elektronisk genusspegel, som visar en könsneutral bild av personen som tittar på den.

När vi hörde om detta tog vi genast och intervjuade upphovsmannen bakom lagen och satsningen, Arne Tramfors.

Genusvetare Arne Tramfors

Genusvetare Arne Tramfors

– Arne, så nu ska alltså hushållsspeglar förbjudas?

– Ja. Jag ville inte riktigt göra ett så drastiskt ingrepp i människors vardagsliv, men i vår genusforskning fann vi dessvärre att hushållsspegeln var det föremål i människors hem som mest av alla upprätthöll förtryckarstrukturerna i samhället. ”Män” tittade i spegeln och såg sig som ”män”, medan ”kvinnor” såg sig som ”kvinnor”. Får vi inte bort denna könsprägling kommer patriarkatet aldrig försvinna.

– Det gamla patriarkatet, ja. Så just hur fungerar denna genusspegel som vi kommer tvingas använda?

– Genusspegeln fungerar som så att den har en inbyggd dator som läser av den bild som kommer in i spegeln, och sedan rensar bort de könsspecifika ansiktsdragen och ändrar kroppsformen så att de båda ”könen” ser likadana ut. På så vis kan få bort stereotyperna och nå ett genusneutralt samhälle. Det är otroligt vilka framsteg dagens avancerade teknologi gör möjliga!

– Men tror du människor vill ha denna genusspegel i sina hem? Tror du inte de är nöjda med sina vanliga speglar, som dessutom bara skickar tillbaka det de ser utan något genusperspektiv?

– Så klart de vill! Om de inte vill det nu, så kommer de vilja det efter att vi undervisat dem om patriarkatets avigsidor! Som det är nu lider människor något enormt av att behöva följa könsstereotyper! Med min genusspegel kommer de befrias!

– Så du är helt övertygad om att samhället kan bli helt genusneutralt genom denna uppfinning?

– Det är jag minsann! Så småningom kommer vi ha förvandlat varenda ”han” och ”hon” till en sann hen!

– Vad har du att säga till de män där ute som vill förbli män, och kvinnor som vill förbli kvinnor?

– Att de fallit offer för en social konstruktion kallad kön, som godtyckligt delat upp mänskligheten i två grupper. Tanken om kön är helt ovetenskaplig – jag har lika mycket gemensamt med en annan person som kallar sig ”man”, som jag har med en som använder samma tandkräm.

– Vi får tacka för intervjun.

Avslutningsvis vill vi på Hänt i Sverige säga detta: Även fast den Arne Tramfors vi intervjuade är man, så vill vi inte förknippas med honom. Han är nämligen en fullblodsgalning som beter sig som diktator, vilket inte är vidare representativt för män i allmänhet. Och vi råder alla människor att krossa eventuella speglar de får placerade hos sig i sina hem.

6 thoughts on “Vanliga speglar förbjuds i Sverige från år 2015 – ska ersättas med genusspeglar

  1. Jag ger er helt rätt i detta!!!

    Så djävla sjukt… Vem vill se en datormodifierad spegelbild av sig själv?!

    Om jag tittar in i min spegel så vill jag se mig själv, inte någon dataanimerad fantasibild där jag ser ut som både man och kvinna på samma gång?!

    Personer som Arne är ett hot mot befolkningen..

    Krossa feminismen!!!

    Men ge fan i att publicera inlägg om mig och min bakgrund innan jag har fått kontrollera om allt stämmer med verkligheten!!!

  2. Jag har nog fan inte läst något så idiotiskt på längre. Den där Arne Tramfors lider av radikalfeminsmens sjukdom. Kan han någonsin bli frisk? Svaret är nej. Ger mig fan på att han flaggviftar med fi och roks på derass sektmöten. Han är säkert kommunist på köpet.

  3. Ping: Nya direktiv från Skolverket om införandet av genustimme i grundskolan | Hänt i Sverige

Kommentera

