Reinfeldt ställer sig på Jallows sida i konflikten med Åkesson

Jimmie Åkesson ryter åt Jallow på Facebook

Jimmie Åkesson ryter åt Jallow på Facebook

Vi rapporterade igår om hur Jimmie Åkesson hade kallat en viss Jallow för ”negerjävel”, vilket fått honom att känna sig mycket kränkt. Nu har även statsminister Fredrik Reinfeldt uttalat sig i ärendet och även han begärt att Åkesson ska avgå.

Det torde vara tämligen välkänt hos gemene svensk att vår statsminister betraktar sitt afrikanska påbrå med stor vördnad. I en tidningsintervju härom året påpekade han att han är sextondelsafrikan, och därför inte riktigt känner sig som svensk. Det gav också upphov till elaka öknamn för vår statsminister, som ”negerhövdingen”, ”negerkungen” och dylikt.

Men, till saken. Att Åkesson kallade Jallow för ”negerjävel” har fått även Reinfeldt att känna sig kränkt, som om även han personligen angripits med detta verbala tillmäle. I en intervju för oss berättar han att han aldrig kommer glömma Åkessons ord så länge han lever, och ej heller förlåta att Åkesson yttrade dem.

– Så som vi uppfattar det är du mycket upprörd, herr Reinfeldt?

– Det kan du ge dig fan på! Jag höll nästan på att sätta kokosnötsmjölken i halsen när jag såg skärmbilden! Detta är inte acceptabelt beteende, särskilt inte från en partiledare som Åkesson!

– Är det inte lite att gå till överdrift att kräva att Åkesson avgår bara för detta?

– ”Bara”? Hur kan du kalla detta ”bara”?

– Men han bad ju om förlåt så fort han vaknade upp efter fyllan.

– Att kalla någon ”negerjävel” är helt oförlåtligt! Så det spelar ingen roll! För mig är det nu som att han varje dag kallar mig personligen för ”negerjävel”, och även alla andra svenskar med afrikanskt påbrå. Vi står alla enade mot denna främlingsfientlighetens marodör!

– Jag tror du behöver lugna ned dig en aning, du är alldeles för upprörd. Vad sägs om att svinga lite från lianer en stund, va?

– Lianer! Jag blir bra förolämpad av att du tar upp dem, men det är nog ändå bäst att jag gör det innan blodtrycket tar kål på mig.

Efter vår intervju gick Reinfeldt sålunda hem och svingade från sin favoritlian resten av kvällen. Han var dock inte den enda som kontaktade oss angående denna härva. Även Richard Langéen från nationell.nu gjorde likaså.

Richard Langéen

Richard Langéen

– Herr Langéen, vad har du att säga om att Reinfeldt kom till Jallows undsättning, och om härvan i största allmänhet?

– Herr Sonesson, du vet mycket väl hur jag betraktar råttan Åkesson. Jag ser honom som den värsta sortens sionistlakej, som inte skulle tveka en sekund att leda in svenskar i gaskammare! Jag kan knappt uttala hans namn utan att spotta! Men när jag läste er nyhet igår tänkte jag att han kanske har lite av de rätta takterna ändå! Han gav sannerligen den där förbannade Jallow svar på tal!

– Man slutar aldrig förvånas över hur känslig Jallow och andra afrikaner är, och tydligen även vår egen Reinfeldt.

– Vad det gäller Reinfeldt har jag alltid sagt detta: Skulle man låta en brunstig negerhanne föröka sig med en judisk skåphund skulle man få något som liknar honom.

– Huga, vilken tanke. Men det är kanske så han uppstod, vår fähund till statsminister? Vad tycker du förresten om vad Dan Park hade att säga?

– Han kom med många vettiga synpunkter, det måste jag säga. För att avrunda min intervju med er i dag tror jag att jag helt enkelt får citera honom och lämna er med dessa ord till Jallow: Sluta kalla mig rasist, din negerjävel!

Så var Hänt i Sverige slut för i dag, men vi kommer antagligen bevaka det som nu börjat kallas Jallowhärvan mer de kommande dagarna.

One thought on “Reinfeldt ställer sig på Jallows sida i konflikten med Åkesson

  1. Ping: Hänt i Sverige håller omröstning: Vilken är Sveriges största negerboll? | Hänt i Sverige

Kommentera

