Jimmie Åkesson kallade Jallow Momodou för ”negerjävel”

Jimmie Åkesson ryter åt Jallow på Facebook

Jimmie Åkesson ryter åt Jallow på Facebook

Dramatiken tycks aldrig ta slut inom Sverigedemokraterna. Nu har Jimmie Åkesson hamnat i hetluften igen efter att ha kallat Jallow Momodou för ”negerjävel” under en berusad natt, något han senare ångrade.

Under torsdagskvällen var Jimmie Åkesson ute på fest med sina partikamrater inom (SD). När han kom hem såg han att en viss Jallow hade kommenterat den senaste uppståndelsen runt Markus Wiechel med ett kategoriskt uttalande som utmålade alla sverigedemokrater som rasister, vilket fick honom i eld och lågor. Utan att tänka sig för alltför mycket kom han då med en kort replik till Jallow och kallade honom negerjävel. När han vaknade upp bakfull på torsdagsmorgonen tog han direkt kontakt med Jallow och bad om ursäkt för det han gjort, men Jallow var så kränkt som man bara kan bli. Han godtog därför inte ursäkten, utan tillkännagjorde istället att han kommer ta detta till massmedia. Av den anledningen har Jallow varit i telefonintervju under i stort sett hela dagen med allehanda svenska och internationella tidningar. Här följer några citat från Jallows mediaframträdanden:

”Svenskarna är de värsta rasister som vandrar på denna jord! Till och med deras bebisar kallar en rasist!”

”Jag har aldrig blivit så kränkt i hela mitt liv! Och då ska det påtalas att jag inte är den lättkränkta sorten! På Afrosvenskarnas Riksförbund KRÄVER vi att Åkesson avgår med en gång!”

”Detta är ännu ett i raden av negrofobiska uttalanden från de främlingsfientliga svenskarna. Jag törs knappt gå utomhus med dessa så kallade människor omkring mig!”

”Förr i tiden blev jag kallad neger minst en gång om dagen. Nu för tiden en gång om timmen!”

På Hänt i Sverige upprördes vi över hur Jallow drog Sveriges och svenskarnas namn i smutsen, varför vi intervjuade en av Jallows främste kritiker – gatukonstnären Dan Park.

Dan Park

Dan Park

– Dan, jag antar att du inte kan ha undgått att missa att Jallow blivit intervjuad av i stort sett varenda tidning och TV-kanal vi har inom våra gränser i dag?

– Japp. Den där Jallow missar aldrig ett tillfälle att kalla någon rasist. För fan, han fick ju mig dömd för påstådd hets mot folkgrupp också.

– Vi såg det och vi upplever det helt absurt att du inte ska få uttala dig om andra raser utan att rättsväsendet blandar sig i.

– Det är det Sverige vi lever i.

– Det är det dessvärre, även om vi på Hänt i Sverige hoppas kunna göra ändring i detta.

– Jag har följt er ända från starten, och jag måste minsann säga att ni gör bra ifrån er! Ni ska vara stolta över ert verk!

– Man tackar, man tackar. Apropå den där Jallow, en sista fråga. Om han stod framför oss här nu, finns det något du skulle säga till honom?

– Jag skulle säga: ”Sluta kalla mig rasist, din negerjävel!”

Vi tackar ödmjukast Dan Park för intervjun.

7 thoughts on “Jimmie Åkesson kallade Jallow Momodou för ”negerjävel”

  1. Ping: Internationell media om Hänt i Sverige: Ett makalöst genombrott! | Hänt i Sverige

  2. Ping: Kitimbwa Sabuni i eld och lågor över rasismen i Sverige | Hänt i Sverige

  3. Ping: Hänt i Sverige anlitar afrikansk häxdoktor för att uttala förbannelser över Jallow Momodou | Hänt i Sverige

  4. Ping: Jallow Momodou: ”Jag ber om ursäkt för allt ont jag gjort” | Hänt i Sverige

  5. Ping: Hänt i Sverige håller omröstning: Vilken är Sveriges största negerboll? | Hänt i Sverige

Kommentera

